مدیر دفتر پرستاری وظايف واختيارات 1. برآورد نيروي پرستاري مورد نياز در بيمارستان و اعلام به مسئولين ذيربط 2. كنترل و نظارت بر حسن اجراي ضوابط و مقررات تعيين شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در انجام امور پرستاري طبق دستورالعملها و شرح وظايف مربوطه و ايجاد هماهنگي در عمليات پرستاري 3. تشكيل كميته هاي كنترل كيفيت مراقبت پرستاري و همکاری به عنوان عضو در کمیته های مختلف 4. نظارت بر اجراي مراقبت ها بر اساس استانداردهاي پرستاري 5. شركت در انجام و اجراي طرح ها و برنامه هاي تحقيقاتي و پيشنهادات، بمنظور بهره وري كامل از نيروهاي موجود كادر پرستاري واحدهاي تابعه 6. همكاري و هماهنگي با دفتر پرستاري وزارت متبوع در تدوين آئين نامه هاي پرستاري 7. نظارت و سرپرستي، راهنمائي و تعيين خط مشي جهت كارشناسان دفتر، مديران پرستاري 8. هماهنگي و همكاري متقابل با فعاليتهاي مراكز تابعه در صورت وجود 9. بررسي و برآورد نيازهاي آموزشي ضمن خدمت و ايجاد تسهيلات بمنظور شركت پرسنل در كنفرانسها و سمينارها و نظارت بر اجراي دوره هاي آموزشي 10. تهيه و تنظيم برنامه هاي تحقيقاتي جهت افزايش بهره وري و ارتقاء كيفي مراقبت از بيمار و بهبود مستمر برنامه هاي آموزشي 11. تشكيل جلسات با مديران پرستاري بمنظور توجيه اهداف، قوانين و مقررات و آئين نامه هاي اجرائي پرستاري 12. عزل و نصب سوپروایزرین و سرپرستاران بخش ها 13. مصاحبه و بررسي درخواستهاي استخدامي، انتقالي، بازنشستگي و بازخريدي كادر پرستاري 14. رسيدگي به شكايات و مسائل و مشكلات كادر پرستاري 15. نظارت بر تهيه و تنظيم، جمع آوري آمار و اطلاعات پرسنل پرستاري و تختهاي موجود بیمارستان 16. مصاحبه جهت انتخاب و تعيين محل خدمت پرسنل پرستاري استخدامي، انتقالي و ... 17. رشد و توسعه ارائه خدمات پرستاري در سطوح مختلف جامعه 18. همكاري بر حسن اجراي فعاليتهاي كميته هاي كنترل عفونت در مراكز درماني 19. همكاري و نظارت در صدور پروانه اشتغال به كار پرستاران 20. بررسي مسائل و مشكلات رفاهي كادر پرستاري و ارائه راهكارها به مسئولين ذيربط 21. برگزاري مراسم به مناسبت هاي مختلف ضمنا تعداد 5 نفر از پرستاران به عنوان سوپروایزر در شیفت های عصر و شب با دفتر پرستاری همکاری دارند. |
